Saturday, March 5, 2011

NILAI SEORANG SAHABAT


Hari nie Tuhan mengizinkan aku mempelajari perkara baru dalam Hidup aku...

Aku sudah mula mengenal y mana lawan y mana kawan....

Aku mula belajar y seorang kawan akan menerima baik buruk kawannya....

y berkawan bukan kerna paras rupa...

Tapi berkawan dengan ikhlas menerima kecatatan y ada pada seorang sahabat...

kawan y x meyebarkan keburukan tp menceritakan kebaikan....

Sahabat y MEMINJAMKAN TELINGANYA KEPADA SEORANG SAHABAT LAIN dengan melegakan kita dengan kata motivasi bukan dengan kata2 meruntuh emosi ...

Sahabat sanggup buat apa sahaja demi menJAGA nilai sebuah persahabatan...

Membantu sahabatnya dari sEgi fizikal mahupun mental....

y sering wujud bila sahabatnya memerlukan dia ada disamping dikala susah....

Aku sayang kamu wahai sahabat...

Terima kasih kerna kamu ada dikala aku memerlukan individu di samping aku....

Pengorbanan mu sungguh besar pada aku.....

Terima kasih kerna menjadi intan dalam hidup aku....

P/S:-jangan tertipu dengan kilauan kaca y disangka intan....tapi cubalah mencari intan disebalik sinaran kaca....

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. baru saya sedar kekhilafan diri... namun, sya rasa dalam persahabatn, maaf itu perlu... maafkanlah yang terlanjur it, mungkin dia hanya menyusun kata-kata tanpa menilainya... dan hargailah yang indah kerna pabila ia hilang, ia x mungkin munccul lage... huhu ~rase cam tgh membebel~

    ReplyDelete
  3. terima kasih dengan bebelan ini,,,sye mengharainya..hehe..ye maaf itu satu perkataan y boleh menyembuhkan luka tapi ketahuilah bahawa kata maaf x dpt menghilangkan parut y terkesan dr luka itu....mmg y indah x kan dtg lagi bile hilang tapi rasa luka itu akan membuang keindahan itu....

    ReplyDelete