Saturday, November 26, 2011

prince charming...





wow!!!!

x sangke smlm aq dpt satu mimpi...

unpredictable...haha..

mimpi kawen ngn putera raja...apa cer..haha...

absolutely aq rasa nie semua pengaruh cerita putera raja yang tengah aq karang tuk member aq skrg...

sampai terbawa2 lm mimpi...


p nape aq bukan dia??? emmm...cz dlm cerita y aq karang nie all about her not me...

pelik bin ajaib....

aq rase nie mesti bercampur aduk ngn pengaruh cerita fairy tales y aq suka sgt 2...haha...

apa2 pun best gak skli skala mimpi kawen ngn putera raja...

sweet abiz beb...haha..

p/s:-agak2 mlm nie mimpi sal putera raja lagi x????emmm...hehe


sape lah agak2 nyer putera raja 2?????

Wednesday, November 23, 2011

mawar...




Mawar merah…

Warna merah cukup sinonim dengan keberanian dan panas baran...tapi apa bila warna merah itu diberikan kepada sekuntum bunga maka ia akan membawa makna cinta dan sayang, keindahan, rasa hormat, romantik dan sebagai pujian.

Mawar putih...

warna putih pula sinonim dengan kesucian dan kebersihan. Ia juga turut diterjemahkan pada erti warna ini pada sekuntum bunga. Putih sebagai lambang cinta sejati, kemurnian hati dan keagungan. Mawar putih juga mencerminkan persahabatan sejati.


Mawar pink...

Warna pink selalunya dikaitan dengan wanita. Yang mana wanita memandang kelembutan pada warna ini. Pink melambangkan kebahagiaan, penghormatan, dan tentunya pujian. Warna ini paling tepat untuk mengungkapkan perasaan suka pada seseorang. Warna ini juga mampu mengambarkan perasaan berterima kasih dan syukur.


Mawar kuning...

Warna kuning merupakan warna keceriaan dan keunikan. Mawar kuning melambangkan persahabatan, kekeluargaan, dan kegembiraan. Warna kuning juga memberi erti kebebasan.


Mawar biru...

Warna biru warna ketenangan. Mawar biru mengekspresikan perasaan yang tidak mudah dikatakan. Mawar biru diertikan sebagai imaginasi, misteri dan tak dapat disentuh. Mawar biru juga menggambarkan kebekuan, karena biru adalah sesuatu yang benar-benar dalam. “Mawar Biru melambangkan kesungguhan atas perasaan kerana pengolahan genetik yang menjadikan mawar biru memiliki kelebihan dari semua mawar. Mawar biru secara tradisional diciptakan dengan mematikan mawar putih dan menahan pigmen delphinidin, sehingga hanya ada pigmen utama penghasil warna biru saja,"

Mawar hijau..

Warna hijau selalu dikaitan dengan kesegaran kerana warna ini merupakan warna alam. Hijau adalah warna harmoni, kesejahteraan, kesuburan. Mawar hijau membawa maksud perdamaian.


Mawar unggu...

Melambangkan keindahan unik dari warna lavender ini melambangkan simbol kesempurnaan,pesona dan kekaguman. Mawar unggu digunakan untuk mengekspresikan perasaan cinta pandang pertama.

Sumber: Haxims

Tuesday, November 22, 2011

Monday, November 21, 2011

buruk dan baik....

Rasa tertarik tuk aq kongsikan satu cerita y aq baca....membaca kisah nie buat aq berpikir y setiap y buruk pasti akn ada baiknya....kerna DIA lebih tahu y terbaik buat hambanya...

so bila aq baca kisah nie aq berpikir bhwa suka atau tidak aq kena terima keburukan y menimpa dlm hidup aq kerna pasti akn ada baiknya dikemudian hari...aq hanya harus sabar menunggu kebaikannya...sila lah baca cerita nie n renung2kan..hehe

Terdapat seorang Raja y sgt dikasihi o rakyat jelata...RAJA itu terkenal dengan kepintaran dan keadilannya dalam memerintah...di kalangan org bijak pandai, terdpt seorg y dikasihi o Raja...selalunya raja akan mendengar setiap kata dan saranan drp org bijak pandai itu dlm apa jua keadaan..

Suatu hari, Raja ditimpa malang...jarinya cedera digigit anjing..maka baginda bertnya pada org bijak pandai itu berkenaan apakah petandanya...si cerdik pandai itu mejawab "Baik atau buruk pyh utk disebut"....

akibat keadaan jari baginda makin teruk lalu jarinya terpaksa dipotong..sekali lagi Raja bertanya pada org cerdik pandai apakah petandanya baik atau buruk...

sekali lagi dia menjawab.."Baik atau buruk pyh utk disebut"...Raja menjadi marah apabila mendengar jawapan it lalu dia disumbatkan ke dlm penjara...

Suatu hari, baginda pergi berburu ke dlm hutan. ketika seronok berburu, baginda terpisah drp kumpulannya dan dia makin tersesat jauh. Keadaan bertambah buruk apabila baginda ditangkap o org asli y tinggal di dlm hutan itu...mereka hendak jadikan Raja sbgai korban upacara keagamaan...

namun begitu, apabila mereka menyedari ada kecacatan pd jari, baginda pun dilep

askan. kata org asli itu " org cacat tidak layak dijadikan persembahan kpd tuhan."....maka teringatlah Raja tentang kata2 org bijak pandai itu ""baik atau buruk pyh utk disebut"...

Sekembalinya Raja ke istana, baginda menitahkan bahawa org bijak pndai itu dibebaskan dr penjara...org cerdik pandai itu x berasa kesal dgn hukuman y diterima malahan dia berterima kasih kpd Raja...

"Apakah kamu tidak mahu melahirkan rasa marah?" soal Raja....jawap c cerdik pandai....

"Bukanlah perkara buruk tuanku memenjarakan patik. Jika patik tidak dipenjarakan, sudah tentu patik mengikut tunku berburu di hutan dan sudah tentu patiklah y menjadi korban oleh org asli berkenaan sebab patik x mengalami sebrg kecacatan."

p/s:-Setiap y berlaku ada hikmahnya,,,dlam buruk ada baiknya...



sumber:-Buku Membina Cinta Syg (HM.TUAH)


Sunday, November 20, 2011

fiksyen 302...



misi ku sudah bermula..hehe...

x sabar nk bace buku terbaru dr RAMLEE AWG. MURSHID (RAM)...

kena save money nie nk beli buku nie..hehe..

sy akan dapatkan gak buku nie....

P/S:thnks my fren 4 the info..hehe


Thursday, November 17, 2011

fairy tale....



aq mmg cukup sukakan cite fairy tale..hehe

cam budak2 kan???

apa aq peduli..yang penting aq suka benda 2 dr kecik sampai le skrg...

aq suka ngn cerita fantasi...cerita khayalan..dogengan...

actually...bapak aq pn x berapa suka aq tgk cite cam 2....

katanya semua khayalan semata-mata...lagi2 klu aq tgk cite mat salleh....

p nk wat cam ne cite cam 2 y aq suka...


aq tahu itu mana mungkin terjadi di dunai realiti...2 le sebab kenapa aq suka...

sebab ia xkan terjadi kat dunia realliti....ia hanya wujud dalan dunia rekaan minda manusia....

fairy tale...

antara cite fairy tale... y paling aq suka adalah "CINDERELLA...."

kisah dimana seorang gadis bernasib malang akhirnya berkahwin

dengan seorg putera raja hanya kerana sepasang "KASUT KACA...."

sorg member aq penah editkan pic tuk aq..y mana aq menjadi

cinderella...

p cz lappy kesayangan aq dah x de so pic 2 p dh x de le lagi...

p xpe t aq tuntut balik pic 2 dengan c pengeditnya......

p/s:-sebenarnya ada sebab kenapa aq suka dengan cinderella 2 dr dulu sampai sekarang....hehe...biarlah ia jadi rahsia buat masa skrg....hehe..

Tuesday, November 15, 2011


SAWAH..

HUJAN..

SI BANGAU PUTIH...

itu merupakan alam semulajadi ciptaan yang ESA yang menjadi kesukaan aq...

aq sukakan kehijaun sawah yang terbentang luas...diserikan dengan putih si bangau...

dengan redupnya waktu bersama si hujan...

pemandangan itu cukup indah untuk direnung oleh mataku...

bila mataku melihat maka hati aq turut berbicara...

namun..mataku hanya mampu merenung disebalik cermin...

ditemani lagu2 kehidupan...

semua itu menjadi layar impian aq.....

p/s:-sungguh indah alam ciptaan TUHAN...bersama kita hayati ciptaanNYA.....

Friday, November 11, 2011

petua...


Petua Imam Syafie untuk sihat...

  1. makan daging
  • x kisah le daging pe aslkan halal tuk dimakan... bagi org islam perlu daging y boleh dimakan dan disembelih dengan cara islam...
  • sebaiknya makan seminggu sekali..
2. pakailah haruman
  • haruman boleh membetulkan emosi kita...
  • ia mampu memberikan kita ketenangan dan keharmonian...
3. kerap mandi
  • mandi mampu meyegarkan kita..
  • kita perlu mandi sekurang2 nyer 2 kali sehari...
4. pakai pakaian dari kapas
  • pakaian dari kapas itu lembut....
p/s; x susah pun kn nk sihat nie klu kita tahu cara dia..hehe..memandangkan sekarag masih lagi mood raya korban pasti masih ada tersimpan dalam peti ais kan..hehe..so leh le masak daging tu menjadi menu santapan..hehe...

sumber:-buku tau x pe ( HM.Tuah Iskandar)

Tuesday, November 8, 2011

hati...


Yang Paling Mudah Pecah Adalah HATI....

Tapi..

Yang Paling Kuat Juga Adalah HATI....

~HM.Tuah Iskandar~

bicara hati...


"di sebalik apa yang berlaku tersimpan 1001 hikmah"....

kata2 itu le y aq pegang dan pujuk hati aq bila mana aq berdepan dengan sebarang halangan ...

supaya aq menjadi insan y kuat menghadapi halangan di depan mata....

aq jadikan ia sebagai perisai menangkis sebarang serangan y dituju kepadaku...

namun kini aq kaku menghadapi serangan...

aq terlupa adanya perisai ditangan aq...

aq berhadapan dengan serangan dengan kaku tanpa bertindak...

aq hanya biarkan ia menentang aq tanpa aq berusaha untuk melawan...

akhirnya aq rebah...

rebah menyembah bumi...

menaggung kesakitan...

hingga kini aq belum bisa bangkit dari kesakitan itu...

aq masih di situ meratapinya....

Saturday, November 5, 2011

kayu rapuh...


byk tol dugaan dtg menimpa2 aq dlm masa terdekat...

hingga aq sudah tidak mampu tuk tanggung lagi....

aq rasa sudah hilang upaya...

aq kini hanya mampu berpaut pada y sudi menjadi tempat aq berpaut...

hati ku runtun bila org y aq rasakan boleh aq menumpang bepaut biarkan aq terkapai2...

segalanya sudah hilang dr aq...

hilang x tahu jejaknyer kemana...

Tuesday, November 1, 2011

Kau, Kawan, Sahabat & Teman


~UNIC~

Ketika mula bertemu
Terasa bagai telah lama bersua
Kau sambut hulur tanganku
Bertegur sapa penuh mesra

Masa terus berlalu
Dan kita tetap seiringan berjalan
Menempuh onak liku

Lalui semua suka dan duka bersama

Biarlah apapun rahsia
Dan kelemahanmu tetap engkau temanku

Riangnya saat kita ketawa
Asyik senda dan bercerita
Walau sesekali pandangan kita berbeza
ANGANNYA tetap serupa

Adakalanya kita juga saling terluka
Namun di akhirnya kita tetap bersama
Dan kini dipisahkan dua benua
Saling mengejar cita
Tak pernah kulupakan


Ku Pasti suatu masa
Engkau dan aku kan bertemu semula
Kembali menjalinkan detik nan indah

Detik yang indah bersamamu temanku
Untuk kenangan bersama


1.11.11...