Tuesday, February 15, 2011

......Semanis MADU....


sabda NABI S.A.W ni:-

"Demi ALLAH yang aku dalam genggaman-NYA, minumlah madu....Malaikat akan memohon rahmat pada penghuni rumah yang ada madu di dalamnya....Jika seseorang itu makan madu...Seribu ubat masuk ke perutnya dan sejuta penyakit keluar darinya....."


Begitu besarnya nikmat madu....hanya menyimpannya kita dibeRikan rahmat apatah lagi bila kita meminumnya....emmm,,,
p nie le masalah aq walupun di ajar oleh ayah aku dari kecil lagi minum madu p aku tetap x leh nk telan madu...huhu..

setiap kali aku sakit ayh aku suruh aku minum madu p aku mmg x leh telan...

baru2 nie aku batuk2 tAK henti2...ayah aku y risaukan tentang diri aku nie terus p cari ubat batuk tuk aku...walaupun kat umah 2 ada je ubat batuk p ayh aq tahu y aku hanya telan pil je...
so dia p le ke klinik beli ubat...dia x bwk aku p klinik sama sbb di juga tahu y ku x kan ke klinik time sakit...

tapi setelah aku makan ubat 2 pun batuk aku masih belum reda lagi...akhirnya ayah aku buat keputusan tuk cari madu tuk aku...p ayh aku ckp skrg ssh nk bli madu sbb bukan musim dia...

ayh aku sanggup p ke rumah kawan dia n mintak madu 2 ckit demi aku....huhu
p aku tetap menOlak sebab aku mmg betul2 x suke....ayh aku cuba altenatif lain dengan menyuruh aku campur madu 2 dengan limau nipis supaya mengurangkan rasa madu 2....p aku tetap menolak n aku menolak dengan cara berseloroh ngn ayh aku y aku akan makan madu 2 bile ayah aku y sediakan madu2 dengan campuran limau nipis 2....hehe...dengan harapan aku dpt elak dari minum madu...p tanggapan aku salah sebab ayah aku betul2 menyediakan madu dengan campuran limau nipis 2 kat aku....

huh...aku xde aLASAN lagi nk elak...aku pn mengadap je cawan y ada madu 2...huhu..
ayah aku ckp" x kan nk suruh suap skli kot"....haha...aku ckp k gak 2 dengan alsan mau megelak lagi...
p mmg x leh mengelaknya ayah aku berdiri je depan aku tunggu sampai aku minum madu 2....huhu...akhirnya masuk gak le madu 2 lam tekak aku...

syukur Allamdullilah Dengan izin-NYA lepas 2 batuk aku berkurangan n sembuh..
2 le khasiat madu...hehe

aku mmg akui kahsiat madu2 p nth tekak aku y x leh terima....n aku juga terharu dengan pengorbanan seorang ayh...

I LOVE MY DAD SO MUCH!!!!!


No comments:

Post a Comment