Wednesday, November 23, 2011

mawar...




Mawar merah…

Warna merah cukup sinonim dengan keberanian dan panas baran...tapi apa bila warna merah itu diberikan kepada sekuntum bunga maka ia akan membawa makna cinta dan sayang, keindahan, rasa hormat, romantik dan sebagai pujian.

Mawar putih...

warna putih pula sinonim dengan kesucian dan kebersihan. Ia juga turut diterjemahkan pada erti warna ini pada sekuntum bunga. Putih sebagai lambang cinta sejati, kemurnian hati dan keagungan. Mawar putih juga mencerminkan persahabatan sejati.


Mawar pink...

Warna pink selalunya dikaitan dengan wanita. Yang mana wanita memandang kelembutan pada warna ini. Pink melambangkan kebahagiaan, penghormatan, dan tentunya pujian. Warna ini paling tepat untuk mengungkapkan perasaan suka pada seseorang. Warna ini juga mampu mengambarkan perasaan berterima kasih dan syukur.


Mawar kuning...

Warna kuning merupakan warna keceriaan dan keunikan. Mawar kuning melambangkan persahabatan, kekeluargaan, dan kegembiraan. Warna kuning juga memberi erti kebebasan.


Mawar biru...

Warna biru warna ketenangan. Mawar biru mengekspresikan perasaan yang tidak mudah dikatakan. Mawar biru diertikan sebagai imaginasi, misteri dan tak dapat disentuh. Mawar biru juga menggambarkan kebekuan, karena biru adalah sesuatu yang benar-benar dalam. “Mawar Biru melambangkan kesungguhan atas perasaan kerana pengolahan genetik yang menjadikan mawar biru memiliki kelebihan dari semua mawar. Mawar biru secara tradisional diciptakan dengan mematikan mawar putih dan menahan pigmen delphinidin, sehingga hanya ada pigmen utama penghasil warna biru saja,"

Mawar hijau..

Warna hijau selalu dikaitan dengan kesegaran kerana warna ini merupakan warna alam. Hijau adalah warna harmoni, kesejahteraan, kesuburan. Mawar hijau membawa maksud perdamaian.


Mawar unggu...

Melambangkan keindahan unik dari warna lavender ini melambangkan simbol kesempurnaan,pesona dan kekaguman. Mawar unggu digunakan untuk mengekspresikan perasaan cinta pandang pertama.

Sumber: Haxims

No comments:

Post a Comment