Tuesday, September 13, 2011

mawar putih vs burung merpati...


Pada suatu hari, hiduplah seekor Burung Merpati dan Bunga Mawar putih...

Sang Merpati mencintai bunga Mawar Putih....

Tak lama ia menyatakan cintanya pada Mawar Putih.... Katanya ” Mawar Putih, aku sangat mencintaimu, maukah engkau menjadi pendamping hidupku?”

Mawar Putih menjawab, ” Sayang beribu sayang, aku tidak berwarna Merah, jika saja aku berwarna merah, aku pasti akan mencintaimu.”

Lalu keesokan harinya mereka bertemu lagi. Sang Merpati berkata,” Mawar Putih, demi membuktikan kuatnya cintaku, aku akan berbuat sesuatu, agar engkau dapat berubah warna menjadi merah, sehingga engkau dapat mencintaiku.”

Tiba-tiba, Sang Merpati memotong sayapnya sendiri. Darah yang tercurah dari lengan Merpati, mengubah warna Mawar menjadi merah. Mawar menjadi sangat senang. Namun tanpa disedari, ketika mawar ingin menyatakan cintanya, sang merpati telah tiada.

Akhirnya, mawar menyesal. Dia telah kehilangan seseorang yang berharga yang telah mencintainya dengan tulus.

p/s:-maka cintailah insan y mecintai dan menyayagi kamu..jangan memberikan seribu satu syarat jika tiada cinta untuknya maka berterus terang adalah y terbaik...


sumber:-http://lesdieux.wordpress.com/2010/03/20/kisah-seekor-burung-merpati-dan-bunga-mawar-putih/

No comments:

Post a Comment